2023. november 24., péntek

Mindennapi pszichológia 2023. 4. szám

 




Legalább tíz éve a Mindennapi pszichológia rendszeres olvasója vagyok. Régebben kéthavonta jelent meg, aztán a Covid idején volt egy törés, amikor megijedtem, hogy megszűnik. Szerencsére nem így történt. Ez mostani idén a negyedik száma, azaz negyedéves lett. Még mindig jobb, mint a semmi.

A cikkek közepes hosszúságúak, az IMP pszichológia és a HVG pszichológia között.

Különösen Mannhard András és Limpár Imre cikkeit szeretem. Most sem csalódtam bennük. Olyan témákat járnak körbe, amiről nem is gondoltam, hogy ilyen érdekes pszichológiai vetületük lehet. Mostanra rájöttem, hogy a pszichológia is olyan, mint a fizika: mindenben benne van. 

A magazin jellemzően nem tematikus, vagyis mindenki találhat magának való cikket.

Én a mostani számból megtudtam, hogy szeretetnyelvem az ételkészítés és hogy halogató típus vagyok. Igazából mindkettő meglepett. Azt hittem, azért főzök, mert ebben ki tudom élni úgy a kreativitásomat, hogy ne „terheljem” a gazdaságot, vagyis nem kötök pl. még egy fölösleges pulcsit, ami áll a szekrényben, hanem sokfélét főzök, aminek örül a családom, és megeszik, tehát nyoma se marad, mégis mindenki jól jár. A halogatás még jobban meglepett, mert megbízható, pontos, felelősségteljes személynek tartom magam. Sajnos azonban van olyan terület, amit tényleg próbálok kerülni, halogatni. Van még miben fejlődnöm.

Nagyon érdekes a párkapcsolatok dinamikájáról és a párkapcsolati munkáról szóló cikk is, bár ez leginkább csak gondolatébresztő.

Nagyon örültem a családállításról szóló írásnak, mivel néhány hete ajánlotta nekem pszichológus kollégám, és bevallom, semmit nem tudtam róla.

Érdekes olt a pénzügyi tudatosságról, illetve az arra nevelésre olvasni. Nagyon régen mondogatom, hogy 1.és 12. osztály között 5 év fizika, és 4 év kémia oktatásból kevesebb is elég lenne, és helyettük hangsúlyt kellene fektetni praktikus tudásra, pl pszichológia, jogi alaptan és akár a pénzügyi tudatosság oktatására.

És végül öröktéma a depresszió, mellyel kapcsolatban mindenkinek vannak ismeretei, melyeket soha nem unalmas újra meg újra feleleveníteni.

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése