2023. november 30., csütörtök

Magazin ajánló : Múlt-kor extra 33 figyelemre méltó nő

 




A Múlt-kor magazint tavaly december óta olvasom. Három havonta jelenik meg, ez az első különszáma, melynek bizalmat szavaztam. Tudniillik hallottam róla ellenvéleményeket, nevezetesen hogy kötődik az egyik politikai oldalhoz. Nem tudom, nem így veszem kézbe.

Kovács Emőke "A nemzet színésznője" című cikkében említi, hogy Laborfalvy Róza sírja a Kerepesi úti (Fiumei úti) temetőben van. Most szeptemberben láttam is. 




A magazin erőssége a sok kép, és a sok, rövid, mégis informatív cikk.

Ebben a számban csak nőkről olvashatunk, olyanokról, akik saját jogukon lettek híresek, illetve olyanokról, akiket hozzátartozójuk, jellemzően férjük tett híressé. De olyanról is, aki mindkét szempontnak megfelel (Benke Róza vagyis Laborfalvy Róza)

Olyanról, akiről már sokat hallottunk, de akiről még lehet új információt mondani (Zrínyi Ilona). Olyanról, akiről esetlegesen, hozzátartozója révén hallottunk. (Horthy Miklósné). Olyanról, akiről én még soha nem hallottam. (Steinschneider Lily)

Legérdekesebb olvasmány az aradi vértanúk feleségeiről szóló volt. Soha nemjutott még eszembe, hogy ezt a történelmi eseményt erről az oldalról is megnézzem, eszembe se jutott, milyen sors várt ezekre a nőkre. 

Jó volt olvasni. Ár-érték arányban is nagyon jó.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése