2024. szeptember 13., péntek

Sport botránnyal fűszerezve

 


Nem vagyok sportrajongó, ettől függetlenül vannak olyan sportesemények, melyek a tévéképernyőjéhez szögeznek, Ilyen például a foci világbajnokság akkor is, ha a magyar csapat nem játszik. Ilyen az olimpia is. Azt olvastam, hogy a bajnokok azért érdemlik meg a helyezésekért járó világviszonylatban is kiemelkedő díjazást, mert szórakoztatnak minket. A színészek is szórakoztatnak, még sem keresnek ennyit. A megoldás az izgalomkeltésben, a szurkolásban keresendő, szerintem, ami egy-egy versenyhez kapcsolódóan egyszeri és megismételhetetlen.

Engem a versenyek érdekelnek, és különösen a tétversenyek. Így talán nem meglepő, hogy nem szoktam az olimpiai nyitó ünnepséget nézni, hiszen ott nincs versengés. Ezeken utolsó emlékeim szerint a sportolók bevonulnak egy stadionba, és integetve tesznek egy kört. Idén véletlenül be volt kapcsolva a tévénk, így felkaptam a fejem, hogy most nem ez történt. Nekem tetszettek a Szajnán felvonuló hajók, és biztos bennem van a hiba, de nem véltem felfedezni Leonardo Utolsó vacsora című képét, pláne nem a paródiáját, amiről később azt cikkezték egyébként, hogy nem is az volt, aminek sokan vélték. Bármi volt is, nagy felhördülést, mondjuk ki: botrányt okozott. Mintha fel akarta volna valaki hívni a figyelmet az olimpiára. Pedig nem kell, anélkül is népszerű.

A BBC History 2024. szeptemberi számából azonban kiderül, hogy az előző párizsi olimpia, amit 1900-ben rendeztek a francia fővárosban, szintén nem volt botrányoktól mentes.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése