2024. február 5., hétfő

Magazin ajánló: IPM 2024. február

Geofizikus végzettséggel elvileg értenem kellene minimális szinten a fizikához, amikor azonban olvasom Sümegi András Amatőr tudomány című rovatát, mindig megállapítom, hogy semmit se tudok. Mentségemre szolgáljon, hogy minden hónapban becsülettel elolvasom a rovatot. Ebben a számban a jiggerről (jégcsiga) volt szó, és most először éreztem, hogy elejétől a végéig értettem a cikket. Te jó ég, erőkkel számoltunk! Mint egyetemista koromban :O

 Itt blogon már meséltem arról, hogy megboldogult lánykoromban csillagász akartam lenni, így jó volt olvasni a Hold és Mars utazásokról, feleleveníteni a régi tudásomat, felturbózni az azóta történtekkel. 

 Ha megkérdezte volna valaki, honnan számíthatjuk az orvostudomány kezdeteit, tuti az ókori görögöket mondtam volna, hippokratészi eskü, testnedvek, stb. Ki gondolta volna, hogy sokkal korábban voltak már szakértők. Az egyiptomiak. Ó, persze, a balzsamozáshoz, illetve annak révén biztos voltak ismereteik. 

 Állítólag mi itt Magyarországon a fejlett világhoz tartozunk. Politikailag biztos, hogy nem, hiszen - ahogy arról a korábbi IMP számokban is szó volt- Ázsiában több országban is volt már női miniszterelnök (pl. Indira Gandhi, Benazir Bhutto...), és most arról olvashatunk, hogy Afrikában nem is akárhol, de Ruandában volt női elnök Agathe Uwilingiyimana személyében, No erre az sem vigasz, hogy a nálunk sokkal fejlettebb USÁ-ban sem volt még női elnök. 


 Mit szeretek az IPM-ben? Olyan, mintha kitalálnák minden egyes hónapban a gondolataimat, azt, hogy miről szeretnék olvasni. A cikkek két részre oszthatóak: amiről már hallottam, de hiányosak az ismereteim, illetve azok a témák, amikről még nem is hallottam soha.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése