2012. szeptember 5., szerda

Diara kérdései

Kedves blogos barátom, jó néhány borítóterv készítője, Diara kérdéseire válaszolok.
1. Hogyan képzeled el az életedet mondjuk öt év múlva?
Sehogy.
Nem gondolkozok ilyesmin, mert nagyon sötétben látom a jövőt, a sajátomat éppúgy, mint a családomét. Sajnos. Nagyon szeretném, ha valami borzalmasan nagyon fordulna velünk a világ jó irányba.

2. Mit jelent számodra az írás?
Menekülés a szürke, lehangoló és semmi jóval nem kecsegtető valóságból.

3. Ha bármit megtehetnél, nem kellene aggódnod semmi miatt sem, mi lenne az?
Vennék egy házat egy mediterrán tengerparton, és ott meditálnék. Ez lenne a mediterrán meditálás :D

4. Sors vagy véletlen? 
Alapvetően racionális ember vagyok, tehát nem hiszek a véletlenben, a sors viszont számomra a természet univerzális törvényeit jelenti.

5. Melyik a kedvenc könyved és miért? Én nem tudnék rá válaszolni, ezért duplán kíváncsi vagyok :-D
Hű :O 
Nem tudom, sok könyvet szeretek.

6. Melyik a kedvenc filmed és miért?
És sok filmet.
Star Wars, Hideghegy, Múmia, Ómen, Jumanji ....

7. Ki a kedvenc íród és miért?
Jodi Picoult nagyon jól keveri a szókártyákat, mindig sikerül érdekes történettel előállnia, amibe rengeteg dolgot belezsúfol, és mégse tűnik soknak.
Caleb Carr két krimije igazi remekmű minden részletében.
Ken Follett valódi uniszex szerző, kiválóan ötvözi a történelmi, kaland és romantikus szálakat.

8. Van példaképed, ki az és miért?
Jeanne D'Arc. 
Példaértékű a kitartása, ugyanakkor mert ember maradni, és voltak esendő vonásai.
18 éves volt, paraszt és lány, mégis egy egész hadsereg követte. Biztos, hogy volt valami benne, amivel  megnyerte az embereket.

9. Naponta hányszor nevetsz?
Az a naptól, az időjárástól, a holdfázistól, a parlamenti vitáktól, az előző éjszakámtól és a kutyámtól függ. :D

10. Mi tenne igazán boldoggá?
Ha biztos alapokon állna az életem. 
Első sorban anyagi dolgokra gondolok, hisz 7 éve álláskereső vagyok, és azt gondolom, többet érek annál, hogy két egyetemi diplomával, doktori címmel, angol felsőfokú nyelvvizsgával egyszerűen félredobjon az ország a fölöslegessé titulált emberek szemétdombjára.
Bevallom, nagyon rosszul esik. Ráadásul komoly anyagi gondokat jelent nap mint nap.

11. Csinálnál bármit másképp, ha visszaforgathatnád az idő kerekét?
Amikor elvégeztem az ELTÉ-t, hazajöttem Szolnokra. Óriási hiba volt. Pesten kellett volna maradni. Ott talán most is lenne munkám.

5 megjegyzés:

  1. Húha, több válaszod is nagyon meglepett. Érdekes volt és informatív. Köszönöm szépen, hogy időt és energiát fordítottál rá(m). :-)

    VálaszTörlés
  2. Az anyagi természetű dolgok leptek meg?
    Igen, sokan azt hiszik, hogy egy csapásra milliomos lettem, de sajnos nem Amerikában élünk.
    Én köszönöm a kérdéseket :) legalább legális keretek közt kipanaszkodhattam magam

    VálaszTörlés
  3. Nem, nem az anyagiak. Én nem élek álomvilágban, nem hiszem, hogy akinek kiadják egy könyvét, az máris a gazdag celebek életét élheti. :-/
    Inkább a szavaidból kicsengő lehangoltság és keserűség sokkolt. Valahogy ennél azért pozitívabbnak, jobb kedélyűnek gondoltalak, főleg, mivel – bár meg nem gazdagodtál belőle, de azért – mostanában elég sok sikerélmény ért, szerintem. :-)

    :-D Szívesen, máskor is.

    VálaszTörlés
  4. Érdekes, mait írsz :)
    szal kívülről csak ez látszik, a siker :)
    ezért van hát sok irigyem, akik viszont erőteljesen támadnak. Talán erről nem tudsz :)
    A sikerélmény egyébként nem oldja meg, nem feledteti a mindennapi és most már súlyos anyagi gondokat, ezért azok minden más érzést elnyomnak.sajnos. Néha úgy érzem, nem tudom kiélvezni a sikert, pedig rám férne egy kis felhőlen öröm.

    VálaszTörlés