2011. február 10., csütörtök

Tanár-szülő értelmező kéziszótár


Képzeljétek, szülői értekezlet volt megint! Írtam hozzá egy értelmező szótárat. A piros betűk Strigula szó szerinti szavai, a dőlt betűsek az én kiegészítéseim, magyarázataim.

- Amelyik gyerek mögül kihátráltak a szülők, annak nem lett jó a bizonyítványa. Mi, tanárok nem azért kapjuk a fizetést, hogy tőlünk bármit megtanuljanak a gyerekek, hanem jobb esetben azért, hogy meghallgathassák a lurkók élettörténetünket, rosszabb esetben azért, hogy verbálisan kiélhessük rajtuk szadista hajlamainkat.
- Van valakinek valamilyen ötlete az osztálykirándulással kapcsolatban?- Melyik szülő fogja megszervezni, mert az én munkaköri leírásom nem tartalmaz ilyen feladatokat.
- Két hét kellett ahhoz, hogy mindenkitől visszakapjam azt a papírt, amin a szülők vállalják, hogy a hiányzások után három napon belül eljutatják hozzám az igazolásokat.Most már értem, miért olyan lusta disznó egy-két gyerek.
- Dorinán kívül hozott még valaki papírt a gyűjtésre?- Ne csak én cipekedjek minden nap a gyűjtés előtti héten, gebedjenek meg ezek a büdös kölykök is azért a kilónkénti két forintos árért!
- A ballagási díszítés nyögvenyelős. Fejenként legalább egy vödör virág kell. Aki kertes házban lakik, gyomláljon ki mindent, és hozza be, a többiek hagyják a fél fizetésüket a virágárusnál azért, hogy félórával az ünnepség után kidobhassuk a fölöslegessé vált növényeket.
- Kellene két csomag fénymásolópapír. - Meg toronyóra láncostul.
- Vannak gyerekek, akik nem akarják, hogy befogadja őket az osztály, és csak céltalanul kóborolnak a folyosón. - Az a hülye gyerek tehet arról, hogy nem szereti a Való világot, és nincs miről csevegnie a többiekkel.
- Akik nincsenek itt, hogy fognak információt szerezni az elhangzottakról? – A francot se érdekel, hogy nem ismeritek egymást, nehogy már én szaladgáljak utánuk!
- Betegség után úgy jönnek vissza a gyerekek, hogy azt se tudják, hol tartunk.39 fokos lázzal is tanulni kell, nincs mese.
- Ez az iskola olyan,mint egy egyetem.- Én ugyan soha nem jártam egyetemre, de így legalább úgy érezhetem, mintha jártam volna. 
- Asztalosnak olyanok mennek, akik gyakorlatilag bűnözők. - Ha valamelyik szülő asztalos, akkor ő is bűnöző, hogy már Jézust ne is említsem. (ács= asztalos)
- Ezek a gyerekek gyenge képességűek. - Mi, tanárok mossuk kezeinket, ti pedig gyakoroljatok önkritikát!

És képzeljétek, találkoztam Gréta anyjával. Meséltem neki a herbáriumgyűjtés nehézségeiről. Tudjátok, mit mondott?
- Legalább lekötötted magad valamivel.
Még mindig azt hiszi, hogy kettőnk közül ő dolgozik többet! Sikítani tudtam volna.

9 megjegyzés:

  1. Egyetértek Darolynnal: az egyik szemem sír, a másik nevet. A nevetés a lebirkózhatatlan humorodnak szól, a sírás meg ... a tanerőnek, és Gréta anyjának. Hajrá, Grapes, ne hagyd magad!:-D

    VálaszTörlés
  2. Elég nagy őrületnek hangzik! De tényleg, egyetértek Katarinával, ne hagyd magad!! :-D

    Ám azt is muszáj megemlítenem, hogy nem mindig a tanárok a "majmok". Ebben az esetben igen, szóval Grapes, ne vedd magadra, amit írni fogok! :-) Anya tanítónő, és hallok ezt-azt erről az oldalról is. Sulikról, meg minden... Vannak olyan szülők, akik olyanokért is tudnak panaszkodni, amihez semmi köze sincs a tanárnak / tanítónak. Vannak olyan szülők, akik mindent ráhagynak a gyerekre, nem foglalkoznak velük, mert mindig fáradtak, és úgy gondolják, hogy a tanár / tanító köteles őket MINDENRE megtanítani. Az életre, mindenre. Hát ez azért nem egészen így van... az otthoni nevelés is sok esetben ellaposodott. Pedig a szülő nevelése a legfontosabb. Az elsődleges.

    Nálatok tényleg a zakkant tanár esete áll fent, és biztos vagyok benne, hogy jó szülő vagy, de van ennek fordítottja is. :-)

    VálaszTörlés
  3. Kedves Mindenki!
    Félre ne értsetek, tudom, én, hogy vannak jó tanárok. Gyerekkoromban rengeteg kiváló pedagógussal találkoztam, és még most is bekerül néha egy-egy a légterembe, de ahova a pici lányom jár, ott minden tanár megsavanyodott, és mi a legsavanyúbbat kaptuk.
    Bocs, Artie, ha megsértettelek, de ez a pasi mindent velünk csináltatna (papírgyűjtés, virágok, tanulás), lenézi a gyerekeinket és minket is, pedig örülhetne, hogy van munkája, mert itt vagyok én ugye...
    Szülőin elmagyarázott nekünk egy 10.-es fizika példát. Kérdem én, minek? Én megtudom csinálni, a többieknek meg nincs rá szükségük, legalábbis egyelőre nincs.
    Jó, én az ilyen tehetségtelen tanárokból élek, tehát örülnöm kell, hogy vannak ilyenek.
    Én is felháborodok, ha megvernek egy tanárt, mert az már azért túlzás. Mégha megveri a gyereket, akkor se önbíráskodni kell, hanem más jogi utat találni.
    Igazad van, nem taníthatja meg mindenre a tanár a gyereket, de ... miért lézeng az én gyerekem a folyosón? Mert nem nézi a Való világot. Mi olyankor kikapcsoljuk a tévét. Ehhez képest a tanárúr folyton szapulja a gyerekemet, nem veszi észre, hogy "na, ennek a gyereknek van egy értékes tulajdonsága", mert a VV-t a tanárúr se szereti.
    Egyébként itt az életképekben ilyen ironikus vagyok. itt élem ki magam:-DDD Elnézést, ha megbántok vele valakit.

    VálaszTörlés
  4. Dehogy, nem bántottál meg! :-D Csak elmondtam a másik oldalt, más esetben. Ez az eset azonban megér egy kis áll-leejtést, döbbenést... Abszolút megértem. :-) Ha meg nem lenne irónia, nem csökkentené semmi a feszültséget. :-D ^^ Csak don't worry, be happy! :-D

    VálaszTörlés
  5. Már csak kétszer kell a hapsival találkoznom :-D

    VálaszTörlés
  6. Hello!

    Hát igen, vannak furcsa tanárok, akiknek különös elképzeléseik vannak a tanítási módszerekről és a diákokról, annak ellenére hogy ők jártak tanárképzőre. Az én anyukám is tanár volt és igaz, ami igaz, vannak extrem esetek szülök és gyerekek között is. Mindenesetre úgy gondolom hogy ne vedd magadra amit mondott, a folyosón lézengő lányodról pedig annyit, igazán eredeti és értelmes lesz ha nem néz ilyen nép butitó ökörségeket, amik nem hogy szórakoztatnak hanem idegesítenek. Én sem mentem sohasem mesok útán mint valami vak marha, mégsem szenvedek baráthiányban vagy önértékelési problémákban.
    Tényleg jól kifogtátok ezt a tanárt. Bár ritka az igazán jó. Említetted hogy te "az ilyen tehetségtelen tanárokból élsz". Mivel foglalkozól?

    Amugy az ilyen tanárral nincs mit kezdeni, meg kell probálni kerülni. Mennyi idejig jár még a lányod az osztályába?

    Cassie

    VálaszTörlés
  7. Szia Cassie!
    Most hetedikes, szóval négy hónap és egy tanév. Már számoljuk.... számoljuk...
    Ismerünk jó tanárokat, nem is egyet.
    én itthon tanítok... szóval ha minden tanár jó lenne, nem lenne munkám:)

    VálaszTörlés
  8. Hello!

    Sok kitartást kívánok, szerintem szükségetek lesz rá. Remélem később jobb tanárt kap. Igazad van, ha minden tanár jó lenne sok embernek nem lenne munkája. :) De igy... :))

    VálaszTörlés