2020. január 26., vasárnap

White rabbit vs red pill





„Húsz éve, hogy követjük a fehér nyulat. Húsz éve, hogy a piros kapszulát választjuk.”
 A Film+ figyelemfelkeltő reklámja eszembe juttatta, milyen volt a Mátrixot először látni. Akkoriban a 18 és 65 év közötti nők többsége megnézett minden filmet, amiben Keanu Reeves szerepelt, talán mert olyan szépen vette fel a telefont (Láncreakció, Féktelenül). Én időközben rájöttem, hogy az esetemben más motiváció is volt: Keanu nagyon hasonlít apámra, márpedig a pszichológusok szerint azt tetszik nekünk, aki ismerős. Ez nálam plusz pont lehetett Keanu számára. Mindenesetre nem maradhattam ki az össznépi őrületből. Amikor azonban először elkezdtem nézni a filmet, az első órában nem értettem, miért olyan népszerű. Azután megtört a jég és a történet magával ragadott, máig nem értem, miért. Miután megnéztem, Ági barátnőm megkérdezte, hogy milyen volt, mire ezt mondtam:
- Keanu széttárta a kabátját, ami alatt egy csomó fegyver volt: puskák, pisztolyok, gránátok. Azután szétlőtt mindent, embert, épületet, ami csak jött.




Ági elkerekedett szemekkel nézett, és a csak a jólneveltségének köszönhetően nem kérdezte meg, hogy normális vagyok-e. Azután ő is megnézte, és most ő is húsz éve követi a fehér nyulat és választja a piros kapszulát, persze nem a brutális jelenetek miatt.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése