2010. szeptember 10., péntek

Családi munkamegosztás avagy az Isten ujja

Minap a férjem tudatta velem, hogy szerinte nem igazságos a családi munkamegosztás.  Megkért, hogy menjek ki a kertbe és keressek magamnak valami feladatot.
Kimentem, és megmetszettem a szőlőt. - 25 perc

Ezután kedvenc szabadidős tevékenységemhez láttam, a család hivatalos ügyeinek intézéséhez, mely jelen esetben nagylányom kollégiumi elhelyezésének megszervezését jelentette.

Első kör
1.lépés:
A lehetséges kollégiumok feltérképezése interneten. – 60 perc
Ami jó, az drága, marad az egyetem törökbálinti= Isten háta mögötti kollégiuma.
2.lépés:
Belépés a kollégium honlapjára, és az adatlap letöltése.- 30 perc
Leizzadtunk, mire rájöttünk, melyik kódot kel használni.
3.lépés:
Adatlap kitöltése – 5 perc
4. lépés:
Szükséges iratok… fénymásolása – 15 perc
Tudnám, milyen következtetéseket vonnak le a villany- és vízdíjszámlánkból!
5. lépés:
Háromféle módon igazolni, hogy három gyerek van.- összesen 90 perc
Körút az Államkincstárnál (még jó, hogy kétutcányira van), és az önkormányzatnál.
6.lépés:
Igazolni, hogy tényleg öten lakunk a házunkban.- 30 perc
Séta a Népesség- nyilvántartóba. De hol van az? Telefonos segítség kérése után öröm: én vagyok az egyetlen ügyfél a három tébláboló ügyintézőre, akik közül egyik telefonál, másik kávézik, harmadik a haját fésüli.
7.lépés:
Igazolás beszerzése a munkaügyi központtól- kb. 90 perc
Ha már úgyis bejöttem a belvárosba, ahol a népesség- nyilvántartó található, átlibbenek a száz méterre levő munkaügyi központba, majd lepattanok a kapuról. Nem tudom, hogy képzeltem, hogy pénteken van ügyfélfogadás.
Sebaj, hétfőn reggel újra próbálkozom. A sor az utcán áll, végigvárom, míg bejutok az épületbe, felmegyek a lépcsőn, és hurrá, itt állok az ügyintéző előtt, de nicsak, mi ez a tábla?
”Igazolást csak délután adunk ki.”
Délután ismét meglátogatom őket. Fő a mozgás, meg a friss levegő.
8. lépés
Miután előkerült a férjem főnöke, aki hetekig szabadságon volt, és végre aláírta a jövedelemigazolását, postáztuk a jelentkezést. – 15 perc

Sóhaj, mindösszesen 335 perc 

Második kör
Nem vették fel L-t, mert nem adtunk be APEH- igazolást a tavalyi jövedelmünkről.
A fene se vette észre, hogy az is kell. :S
1. lépés:
Az elkeseredés után felháborodott fellebbezés megírása- 5 perc
Augusztus 20-a van, majd ha kinyit az APEH, megszerzem az a vacakot.
2. lépés
Újabb kollégiumkereső túra, mert mi van, ha mégse veszik fel oda, az Isten háta mögé.- 5 perc
Megjelent az Isten ujja: az egyik apáca, akinél korábban érdeklődtem a kollégiumi díjakról, de náluk akkor már nem volt hely, most írt nekem egy mailt, hogy talált nekünk egy koleszt, ahol van pótfelvételi.
Ó, és az ár se megfizethetetlen!
3. lépés
Jelentkezés az álomkoleszba- 5 perc
Letöltöm az adatlapot, a többi L dolga.
Semmit nem kell igazolni, csak egy önéletrajz szükséges és egy fogalmazás arról, hogy mi jut eszébe az együttműködés szóról.

Hurrá! Felvették.- És összesen csak 15 perc

Harmadik kör
Az egyetemi kollégiumból kaptunk egy mailt, hogy L vigyen ágyneműt.
Micsoda? Nem is pótoltuk a hiányzó igazolást!
Különben is, miért nem küldtek üzenetet, mikor hiányzott az igazolás? Miért nem írták meg, hogy lehet fellebbezni, és akkor van még esély? Élből elutasítottak.
Indulatos levél a kollégiumi bizottság vezetőjének, majd dühös levelezés. – 20 perc

Mindenesetre maradunk a katolikus kollégiumban.


3 megjegyzés:

  1. Ez nem semmi, irigylem a türelmedet és a kitartásodat:-D Végül is jól alakult minden, hiszen jobb helyre kerül a lányod, mint az a kolesz, ahová először be akartatok jutni:-D

    VálaszTörlés
  2. Kedves Katarina!
    Hát, szerintem, Te ugyanilyen türelmes vagy, és ugyanennyi problémával kell megküzdened :-DDD

    VálaszTörlés
  3. Kedves vagy, köszönöm:-D Ma nem vagyok kifejezetten emberbarát hangulatban, sokan bosszantottak sokféle hülyeséggel:-((( Remélem, holnapra kialszom.

    VálaszTörlés