2016. március 16., szerda

KK- Karakterképző 1. A pszichopata

Mindannyian rendelkezünk általános információkkal a pszichopatákról.
Az utóbbi hetekben a sors többször is „összehozott” engem velük. Először a Mindennapi Pszichológia című folyóiratban olvastam róluk, majd az Ügyvédvilágban, és néhány napja a National Geographic Eszement játékok című műsorában „találkozhattam” velük.
Tudjuk, vagy legalábbis tudni véljük, hogy félni kell tőlük. Sajnos gyakran összekeverjük, összemossuk ezt a pszichiátriai kórképet más pszichés betegségekkel, például tartunk a skizofrénektől, akik azonban nem feltétlenül olyan félelmetesek, veszélyesek, mint a pszichopaták.

Elöljárójában egy feladat:
Számold meg, hogy az alábbi állítások közül hánnyal értesz egyet!

1.Ha feszült vagyok, felrobbanok, és kiadom magamból a düht.
2.A szeretetet túlértékelik.
3.Számomra minden helyes, amit megúszok szárazon.
4.Egy igazán eszes átverés csodálattal tölt el.
5.Azt mondom az embereknek, amit hallani akarnak, így azt teszik, amit én akarok.
6. A siker a legerősebb túlélésén alapul.

Ha egy 1-2 igent mondtál, semmi gond.
3-4 igen válasz boderline-os vonásokat jelez.
5-6 igennel a pszichopaták felelnek.



Ne gondoljátok csak Hitlerre, vagy Sztálinra!
A statisztikák szerint az emberek 1 %-a pszichopata. Óriási szám, mert ha az mondom, kb. 5000 embert ismerek legalább látásból, akkor köztük 50 pszichopata van. És valószínűleg nem is sejtem, hogy pontosan kik azok. Sőt, lehet, hogy olyanoktól tartok, akiktől nem kellene.

Mi jellemző egy vérbeli pszichopatára?
1. Felületes kedvesség
2- A lelkesedés hiánya
3. Az ösztönzés szükségessége
4. A bűntudat és lelkiismeretesség hiánya
5. Az empátia hiánya


Ennek ismeretében elkezdtem elemezni az ismerőseimet. :P


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése