2012. május 26., szombat

Nevek - kulisszatitkok



Úgy érzem, itt az ideje, hogy a Jóslatokban található nevekről beszéljünk.

A Jóslatokban nagyon sok szereplőt kellett mozgatnom, ráadásul teljes névvel, hiszen csak így lehetett izgalmassá, nem egyértelművé tenni a történetet. Ez viszont azt jelentette, hogy folyamatosan figyelnem kellett, milyen nevet adok az újonnan megjelenőknek, hiszen számtalanszor szóba került a nyomozás során, hogy egy-egy monogramnál kiket lehet számításba venni. Nagyon ügyelnem kellett arra, hogy a korábbi megjegyzéseimnek megfeleljen minden szereplő neve.

Ada esete egyébként is különleges volt. A Hideghegyből választottam a nevét. Ott Ada Monroe a főszereplő lány, nem akartam azonban teljesen átvenni, ezért Ada Moore-nak neveztem el, de az utolsó pillanatban egyik kedves olvasóm, Kovács Reni észrevette, hogy van egy ilyen nevű énekes, így az egész könyvben átírtam Ada nevét Morne-ra.
Végül a Hideghegyre való utalást csak akkor helyeztem el a szövegben, amikor a szerkesztőmmel utoljára átolvastuk az egész regényt, szóval éppen csak becsúsztak ezek a mondatok. Kíváncsi vagyok, hányan vették volna észre a kapcsolatot, ha nem írom bele ezt az utalást:)

„A neveknek én is nagy jelentőséget tulajdonítottam. Itt van például a sajátom: Ada Morne. Majdnem Ada Monroe, mint kedvenc regényem, a Hideghegy főhősnőjének neve. Mindig nagyon büszke voltam erre a hasonlóságra, és néha már odáig merészkedtem, hogy azt gondoltam, nem véletlen. Talán velem is megtörténhet az, ami a könyvbéli lánnyal, és talán boldogabb véget szán nekem a sors.
Ada és Inman. Az aztán az igaz szerelem! „ (Jóslatok hálójában, 9. oldal)

Nézzétek meg, hol tarok a Halhatatlan álommal, melynek szereplőiről, főleg a nevükről még mesélni fogok.




3 megjegyzés:

  1. Hmmm... nem csak nevek teszik a történetet. Kell ahhoz sok más is, mégha a nevek különösen fontosak is a JH-ban. És ne aggódj, a neveken kívül is volt sok dolog, ami jó volt:)
    Én úgy vagyok a nevekkel, hogy egy-egy névhez megvan az "elképzelt-személyiség-típusom". Pl. ha van egy Daniel egy könyvben, akkor azt jónak képzelem, közben meg lehet, hogy ő a főgonosz. Előfordult, hogy egy-egy név "típusa" megváltozott a fejemben. Vagy a semlegesből valami más lett. Meg a nevekből néha lehet következtetni a szereplő könyvbeli szerepére. Nálad szerintem rendben voltak a szereplőnevek. Nem sugalmaztak "típusokat", és ez jó volt:)
    Volt egy olyan könyv, amiben az összes szereplő neve J-vel kezdődött. Na, az rossz volt. Sose tudtam, hogy kiről van szó.

    És még valami. Ne rágódj annyit a neveken. Shakespeare forogna a sírjában, ha tudná, hogy az ő szereplőiről nevezték el az Uránusz holdjait.

    VálaszTörlés
  2. igaz, bár Shakespeare könnyű helyzetben volt: nem volt annyi elődje, hogy hozzájuk is tartania kellet volna
    Danielről mindig Dániel próféta jut az eszembe.
    Melyik volt az a könyv? Én is olvastam már ilyen sok J-set. Tudod, mi a baj? angolban iszonyat sok J betűs név van :O

    VálaszTörlés
  3. :) Igaz:)
    Danielről nekem Daniel Belloq jut eszembe:)
    Hajaj, ha tudnám! Régen volt egy idő, amikor ilyan párszázas romantikus könyvet olvastam, talán Melissa Marr, vagy nem is tudom, odahaza megvan valahol. Volt asszem Jessica, Jennifer, már nem tudom, mi.
    Igen, a J-ket észrevettem, de ez tuti, hogy direkt volt:/

    VálaszTörlés