2024. március 26., kedd

Magazin ajánló, IPM Történelem 2024. 1. szám

 


Igaz, hogy a 70 ezer lakosú, megyei jogú Szolnokon élek, és az óriási választékkal büszkélkedő hatalmas Intersparban vásárolok hetente hatszor immár 15 éve, mégis csupán másfél éve vettem észre az IPM magazint. Erre a jeles eseményre sem itthon került sor, hanem keszthelyi nyaralásunk során egy aprócska élelmiszerboltban. Az ok nagyon egyszerű, ez utóbbiban nem a legalsó polcra rejtették a magazin legfrissebb számának egyetlen példányát a kétes valóságtartalmú ezoterikus lapok közé, hanem kitették a legfelső polcra szem elé.

E nyaralás alkalmával kezdődött az IPM magazin és az én kapcsolatom, mely azóta is rendületlenül tart, és kiterjed a spin off-okra, vagyis a magazincsalád többi tagjára is, így az IPM történelemre is. Akkoriban a szocializmus hihetetlen történeteiről lehetett olvasni, melyet követően a tavaly nyáron megjelent szám az Amerikai Egyesült Államok elnökeit mutatja be. Amikor az első részt kezembe vettem, voltak kétségeim a cikkek érdekességével kapcsolatosan. Bevallom, legnagyobb örömömre mélységesen csalódtam, mivel az elnökök életéről szóló írások letehetetlenek. Ennek egyik oka részemről az, hogy alig 10-15 elnökről hallottam, olvastam, tanultam eddig, így viszont mindegyikükkel megismerkedhetem. Másrészt nagyon tetszett az elnökök személyiségének bemutatása, mely az átlagos történelem tananyagnak sajnos nem része, ugyanakkor nagyon fontos a személy alapos megismerése során Hallottam már például arról, hogy a demokraták jelképe a szamár, de azt csak most tudtam meg, hogy ennek oka Andrew Jackson csökönyössége, melyre a demokraták nagyon büszkék.

Mivel nemcsak a jó pap tanul holtig, a magazin mindenki számára tartogat érdekességet, érdemes elolvasni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése