2018. január 1., hétfő

Molyos évértékelő-2017





 2017 évi olvasásaim




összesen 52

feladtam: 3

elolvastam:49



Az az igazság, hogy ennél több könyv olvasását adtam fel, de csak akkor szoktam kirakni molyra folyamatban levő olvasásként a könyveket, ha már legalább a 20-30. oldalig eljutottam. Tehát amit hivatalosan feladtam, azokból sokszor 50-100 oldal elolvasása után teszek le.



fikció: 44                                            nem fikció: 4



Határozottan körvonalazódik két érdeklődési területem, a pszichológia és a történelem, melyeket azonban nem neveznék újnak, hiszen a történelmet már ötödikben nagyon szerettem, csak a gimis töri tanárom elvadított tőle, ugyanúgy, ahogy a pszichológiától is, ami iránt 14-15 évesen kezdtem érdeklődni.



regényekből: (magyar szerző írása: 5)

                krimi:               19

                női: könyv        9

                kalandregény:  9

        YA:                    1

        sci-fi:                 1

Az év legnagyobb vállalkozása: Biblia



Kár volt rá időt vesztegetni: Megsebzett lelkek (abba kellett volna hagynom!)

Kedves új ismerős (Az év felfedezései):

-          Emily Giffin,

-          Jojo Moyes

-          Kondor Vilmos

Mindig szívesen látom (akiktől már több könyvet is olvastam):

-          Jodi Picoult,

-          Harlan Coben (3 könyv),

-          Agatha Christie (12 könyv),

-          Réti László,

-          Böszörményi Gyula,

-          Marina Fiorato,

-          Szabó Magda

Rég nem látod kedves vendég:

-          Jeffrey Archer (6 regény)

-          Karen Rose

Régóta várt szeretett barát: Ken Follett

Nem sikerült megtalálnunk a közös hangot:

-          Richard Morgan

-          Robert Masello



Néhány éve megfogadtam, hogy elolvasom Agatha Christie és Szabó Magda minden könyvét. Jó munkához idő kell, de ha minden évben elolvasom pár regényüket, előbb-utóbb sikerrel járok.

Réti László, Coben, Picoult és Fiorato könyveivel megpróbálok lépést tartani.

Jeffrey Archer A mater of honor című regényét 25 évvel ezelőtt olvastam. Nagyon tetszett, javasoltam is a férjemnek, hogy olvassa el, aki ezt követően valódi Archer rajongó lett, nem úgy, mint én. Azóta nem olvastam ugyanis egy Archer regényt se. Mentségemre szolgáljon, hogy közben 3 gyerekem született, akinek sok mesét kellett felolvasnom, illetve elvégeztem a jogi egyetemet, ami  sok-sok szakmai könyvet jelentett. Az utóbbi 10 évre azonban nincs mentségem.



Olvasott könyvek kiadók szerint:

Európa:                13

General Press:      6

Tericum:              5

KMK:                  4

Jaffa:                    3

I.P.C.:                   3

Agave:                 2

XXI.sz.:               2

Alexandra:           2

Trívium:               2

Atheneaum:         2

Lektűr                  1

Kossuth               1

Gabo:                   1

Corvina:               1

Cartaphilus:         1

HVG könyvek:    1



Az Európa kiadó Agatha Christie, a General Press pedig Jeffrey Archer miatt lett ilyen kiemelkedő.

Az utóbbi időben főleg a krimiket és a női könyveket szeretem, ezért azon kiadók könyveit olvasom elsősorban, amik ilyen jellegű könyveket adnak ki. 
Amikor ezt a statisztikát írtam, akkor vettem észre, hogy van egy XXI. sz. nevű kiadó. Rácsekkoltam. Tetszenek a könyveik. 




Ismételten sikerült teljesítenem Lobo Csökkentsd a várólistádat elnevezésű kihívását, illetve Levendulalány AC kihívását. Mindkettőt nehéznek tartom, ezért büszke vagyok magamra.



2017-ben 20409 oldalt olvastam, vagyis az utóbbi 3 év 16000-s oldalszámát (2016-ban 16793, 2015-ben 16201, 2014-ben 16889) sikerült túlszárnyalnom 4000-rel, ami napi kb. 10 oldal.



Összességében azt gondolom, olvasás szempontjából jó - olvasásra érdemes könyvekben bővelkedő, eredményes - évet zártam.

Most már csak írnom kellene :P

De ami késik, annak eljön az ideje.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése